T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / VİRANŞEHİR - Selahaddin Eyyubi Anadolu İmam Hatip Lisesi

BİGEP BEN ARİF(BİLİRKİŞİ) EĞİTİM MODELİM MAARİF PROJESİ

BİGEP BEN ARİF (BİLİRKİŞİ) EĞİTİM MODELİM MAARİF PROJESİ

 

 

İyi Uygulamanın Kategorisi: Yenilikçi Eğitim – Öğretim Ortamları

 

İyi Uygulamanın Amacı: Mevcut öğrenci profilini,Maarif modeli öğrenci profiline göre şekillendirmek.Ayrıca öğretmen-veli işbirliği ile bu öğrenci profillerini sadece okula değil öğrencinin yaşam alanlarına işlemek. Bu sayede hem öğrencinin hem de öğrencinin mevcut çevresinin Maarif modelinin profillerini yansıtmasını amaçlıyoruz .

 

 

Uygulamanın Özeti :

 

•Öğrencilere ve velilere Maarif Modeli Öğrenci Profilleri(Ahlaklı,Bilge,Cesaretli,Estetik,İradeli, Merhametli, Sağlıklı, Sorgulayacı, Üretken, Vatansever) hakkında bilgiler verilir.

•Gerekli Öğrenci Profillerinin oluşması için öğrencilere teşvik ve destekleme yapılır.

•Velilere Öğrencilerin davranışları ve tutumlarını takip etmelerini ve bizimle paylaşmaları gerektiği hakkında bilgilendirme yapılır. (örn: Adil: Herkesin eşit haklara sahip olduğuna inanır ve adaleti benimser.) (Örn: Girişimci: Gerekli durumlarda ilk adımı cesurca atan bir kişilik gösterir.) (örn: Meraklı: Öğrenme sürecine merakla yaklaşır ve konulara derinlemesine ilgi gösterir.)

•Öğrencileri, velilerin ve öğretmenlerin değerlendirmesi sonucunda sınıf genelinde öğrenci profilleri seçilir. (Örn: Maarif Modeli ‘’İradeli’’öğrenci Profilinde En iyi Sınıf 9/B)

•Öğretmen-veli-öğrenci ilişkisinin canlı tutulması hedeflenir.

 

İyi Uygulamanın Sonunda Elde Edilen Çıktılar ve Sonuçları:

•Maarif Modelince istenilen Öğrenci Profillerinin ilk adımı atılmış olup öğrencilerin gerek sosyal gerek kişisel gelişimleri önemli boyutta artmıştır.Devamlılık esas alındığında istenilen öğrenci profiline ulaşılması hedef alınmıştır.

04-05-202504-05-202504-05-202504-05-202504-05-202504-05-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.05.2025 - Güncelleme: 04.05.2025 15:36 - Görüntülenme: 26
  Beğen | 0  kişi beğendi